PROJEKTAI KAIP ATSAKYMAS Į KLAUSIMĄ

Vienuoliktokė (kitaip – trečiokė) dukra šiandien pasufleravo dar vieną atsakymą į klausimą, kurį paskutinėje temoje kėlė kolega Giedrius. Tas klausimas skambėjo taip – „Kad ir kokios deklaracijos bebūtų, mokykloje išlieka amžinas klausimas: kaip?“
Dukra turėjo rūpestį – kurią projekto temą pasirinkti. Svarstymas garsiai – tai ir savotiškas pagalbos, patarimo prašymas. Įlindau į gimnazijos svetainę, kurioje pateiktos tos temos, ir maloniai nustebau. Kaip greitai keičiasi mokykla, kaip greitai keičiasi mokytojai…
Taigi, štai keletas temų: „Istorija eruditams: užduočių bazės gimnazijos konkursui parengimas“, „Kuriame viktorinas pagrindinei mokyklai“, „Viktorinos užduočių I-III klasei kūrimas“ ir „Viktorinos užduočių II klasei kūrimas“. Pastarąsias tris temas siūlo matematikės. Kuo šios temos tokios ypatingos? Ogi tai, jog jos yra pats tikriausias kelias į tvirtą išmokimą. „Jeigu nori ko nors išmokti – mokyk to kitus!“ Jokie egzaminai, jokie kontroliniai darbai, jokie pamokoje naudojami efektyvūs metodai negali duoti tiek naudos, kiek paprastas veiksmas – imti pačiam mokyti kitus.
Kita grupė temų formuluojama taip: „100 įdomiausių vietų Vilniaus apylinkėse: netradicinė pažintis su Lietuva“, „Septyni Vilniaus stebuklai: istorinės ekskursijos užsieniečiui parengimas“, „Nykstančio istorinio Vilniaus pėdsakais“, „Ponių laimė“ (ekskursinis maršrutas po Vilnių)“, „Vilniaus getas (pažintinė – apžvalginė ekskursija po Vilniaus getą)“, „Pasivaikščiojimas po Vilniaus rūmus (teminė ekskursija: istorija ir nūdiena)“, „Informatika mieste“ ir „Kokius stebuklus slepia bažnyčios?“ Šios temos primena – daug geriau prisimenama (ir net sužinoma), kai dairomasi po pačią artimiausią aplinką.
Trečia temų grupė atrodo taip: „Sovietinė Lietuva mano šeimos žodinėje ir foto istorijoje“, „XX amžiaus Lietuva mano šeimos istorijoje: žmonių ir daiktų likimai“, „Likimo vingiai: skaudi mūsų artimųjų patirtis dviejų okupacijų metais“ ir t.t. ir pan. Istorija reikalinga tam, jog suvoktumei, kas tu esi. Todėl reikalingiausia gyvenime istorija yra tavo paties, tavo šeimos ar giminės istorija. Niekieno neverčiamas išmoksti tai, kas tau reikalinga!
Ar nenaudingos (t.y. be mažesnės ar didesnės prievartos, be nuolatinio spaudimo įsisąmoninamos) tokios temos: „Istorija reklamos pasaulyje“, „Matematika mūsų kasdieniniame gyvenime“, „Kostiumas kaip informacijos šaltinis“?
Pagaliau, istorijos naudą parodo kitų dalykų mokytojų siūlomos temos, tokios kaip „Koks dominikonų ryšys su Vilniaus Simono Daukanto gimnazija?“, „Išmonė ir tikrovė K. Sabaliauskaitės romane ,,Silva Rerum“, „E. Kurklietytės romanas ,,Šešėlių verpėja“ – bandymas aktualizuoti mūsų proistorę“.
Štai ir yra dar keletas atsakymų į klausimą „KAIP?“

Komentuoti negalima.